Sayfalar


Perşembe, Kasım 28

ev yapımı hamburger

malzemeler
köftesi için:
500 gram kıyma
1 adet soğan
1 diş sarımsak
tuz, karabiber,kimyon
ekmeği için:
3 su bardağı un
1 su bardağı ılık su
yarım paket(5 gr) ınstant kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
2 yemek kaşığı sıvıyağ
içi malzemesi:
ketçap, mayonez, hardal
kornişon turşu, halka dilimlenmiş soğan
cheddar peyniri, marul, domates
  

yapılışı
Ekmeğimizin yapılışı için un yoğurma kabına elenir. İçerisine tuz, şeker maya, sıvıyağ eklenir. Su ilave edilerek yumuşak bir hamur yoğrulur. Mayalanması için üzeri örtülür. Hamur istediğimiz büyüklükte eşit parçalara ayrılıp yuvarlatılır. Üzerine hafif bastırılıp yassı hale getirilir. Yağlı kağıt serili tepsiye alınır. Üzerlerine fırça ile su sürülen ekmekler tepside tekrar mayalandırılır. Mayalanan hamurların üzerine fırça ile su sürülür. 200 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Fırından çıkarılan ekmeklerin üzeri ıslak bez ile örtülür.  
Köfte için kıyma yoğurma kabına alınır. İçerisine rendelenmiş soğan ve sarımsak, tuz, karabiber, kimyon eklenir yoğrulur. Yarım saat kadar dinlendirilen köftelerden hamburger ekmeğimizin büyüklüğünde köfteler yapılır. Varsa döküm tavada köfteler pişirilir.
Ekmek ortadan ikiye bölünür. Alt kısma marul daha sonra köfte, peynir domates, turşu, soğan ketçap, mayonez, hardal ve marul koyulur ekmeğin diğer parçası ile kapatılır.
Afiyet olsun




 
    

2 yorum:

  1. BEN UZUN ZAMANDIR BEKARIM, BEKARLIĞA ALIŞTIM. DIŞARIDA DA YİYORUM, EVDE DE YAPIP YİYORUM, ANCAK EMİLİ HANIM GİBİ ENTERESAN ŞEYLER TARİFİ YAPAN OLURSA DA UYGULAMAYA ÇALIŞIYORUM. EMİLİ HANIMIN HEMEN HEMEN HER TARİFİ BANA GÖRE İLGİNÇ VE BU TARİFLER DENENMELİDİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM. OLDUKÇA DA PRATİK ŞEYLER, EMİLİ HANIM SİZİ TAKDİR EDİYORUM.

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil